האם קורה לכם שהגעתם לשיחת משוב שנתית,
ותוך שהממונים עליכם משקפים לכם היכן אתם
צריכים להשתפר, איך יכולתם לפעול אחרת במצבים
מסויימים לא הבנתם מאין הם שולפים
את זה ? ברגע של כעס מטיחים בכם בן או בת זוגכם "שתמיד את/ה מתנהג/ת כך.."?
אני מזמינה אתכם לקרוא את הדברים הבאים,
ובאמת לראות היכן זה פוגש אתכם, מהם האוטומטים שמפעילים אתכם, איך להימנע מהם,
היכן הדפוסים הללו מחבלים ופוגמים בהתנהלות ומערכות היחסים שאתם יוצרים ובעיקר: אילו
עוצמות שלכם חשוב לשמר.
כעת...לעבודה, בואו נתחיל מהגלוי לכם, מהן
החוזקות שלכם שאתם כן רוצים לשמר? לא להצטנע..זה לחלוטין שלכם!! זכרו מה סייע לכם להתמודד עם הקשיים, מה יש בכם
שעשוי לתמוך או לקדם כל פרויקט שאתם בוחרים להשקיע בו: האם זו יכולת ההתמדה שסייעה
לך למרות הלקות למידה הקשה שלך לעבור את הבחינות?, האם ההשגיות היא שהביאה אותך
להתקדם כך בעבודה? וכו'...זכרו להביא את החוזקות הללו למודעות יתירה בעיקר כאשר
אתם מתלבטים בסוגייה כזו או אחרת, אלו הערכים שלכם, אותו עמוד שדרה שעליו אתם
נשענים, כאשר אתם מודעים לחוזקות שלכם ואלו באות לידי ביטוי ומימוש בחיים שלכם,
אתם מרגישים שלמים ומלאים.
במקביל, אחרי שטפחתם בצדק לעצמכם, חשוב גם
להיות מודעים מה אתם עושים שלא לשביעות רצונם של היקירים שלכם..בקשו מאנשים שאתם
סומכים עליהם במאת האחוזים שיהיו מספיק ישירים: משוב: באיזה תחום אתם זקוקים לעזרה? האם זה הפתיל הקצר שאתם מפעילים עוד בטרם האחר סיים את דברו? האם זו
הפגיעות והעלבון שאתם חשים כל פעם שהיה לכם נדמה שעלבו בכם? כאן מתחילה העבודה
שלכם באמת-חשבו מה הייתם מרוויחים אילו נהגתם אחרת? מהו המחיר שאתם משלמים בין אם
זה במקום העבודה, ביחסים עם החברים שלכם, עם בני המשפחה על התקיעות הזו? לא אמרתי שאין
סיבה לחוש כך, אני רק מזמינה אתכם לבחון:יתכן וראיתם בילדותכם, את אחד ההורים מרצה ומקבל הנחיות מכולם, קיבלתם החלטה להיות שונה ופיתחתם דפוס שאתם אלה שאומרים את
המילה האחרונה, יתכן וחוויתם דחיה חברתית שצורבת אתכם גם היום כאשר נדמה לכם שכל
אמירה מופנית נגדכם.
ובכן, חשוב להפריד את עצמכם מהסיפור
ולשאול את עצמכם: האם פלוני דומה לאדם זה מעברכם? האם הסיטואציה היא אותה סיטואציה? חשבו
מה מזכיר לכם אירוע כזה שמפעיל את "כפתור האוטומט" שלכם ושלטו בו
באמצעות הדוגמאות לעיל, הזכירו לעצמכם אילו הישגים השגתם עד כה, לאן הגעתם, מי
סייע לכם, מה בכם איפשר להשיג אותם.
חברי היקרים לסלון : יצירת תרבות ואוירה נינוחה למשוב
ולגילוי עצמי, מסייעת לכם לממש יותר את הפוטנציאל הגלום בכם, להגשים ולהשיג יותר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה