יום ראשון, 24 במאי 2015


שימו לב לסרטון המקסים הזה ובואו ננסה בכל יום "לראות" את האחר ולהיות באמת לא רק לעצמנו אלא אף לאחרים.

קבלו בסימפטיה את הסרטון החביב הזה, אומנם מצוייר אך חשבו על סיטואציות מוכרות מהיום יום שלכם:

https://www.youtube.com/watch?v=BdEqtV8UZ7o


רוצים לשתף אותי בתחושות שהסרטון העלה? היכן אתם פוגשים את אירועים דומים? אשמח להגיב :-)










יום רביעי, 20 במאי 2015

היי גדולה וראי את היופי שיש סביבך ולא את החשבונאות שאת עוסקת בה...

בואו נעשה סדר חברות, בין יתר העיסוקים של מנהלת החשבונות החרוצה: איסוף קבלות, רישום ההוצאות בכרטסת, לקראת סוף רבעון וסוף שנה, כל בעל/ת עסק רוצה לדעת מהו המאזן של החברה, מהו טור ההוצאות, מהו טור ההכנסות ובקיצור זה נקרא בשפה החשבונאית : דוח רווח והפסד.
מודה, מאות שעות כמאמנת, אני נתקלת ביותר נשים שעוסקות בחשבונאות, נעלבות, נפגעות ועל שום מה?
את לא עושה חשבונות אני יודעת...גם את לא חדוה, בתיה או מיטל...
אבל, אני מזמינה אתכן לבדוק ברצינות (עכשיו), היכן אתן באמת מרוויחות אם בכלל ואילו הפסדים נזקפים לחובתכן כאשר אתן מתעסקות בטפל, כאשר אתן נותנות משקל לנושאים שאתן יכולות להגמיש עמדות, ובעיקר לבדוק את הפרשנות שלכן למול אותם אירועים.
תמיד סברתי, וכיום אני אני נותנת כלים להתנהלות שתשאיר אתכן שלוות, רגועות ובעיקר מאוזנות לבחור את המלחמות שלכן בקפידה.
רוצות דוגמא? מה קורה לכן כאשר הבן יקיר לכן, מודיע שהוא לא יגיע לאירוע המשפחתי שתוכנן? אתן שולפות את נשק יום הדין ומודיעות לכולם כי זו בטח החברה שלו שמסיתה אותו, אתן בטוחות בכך כי היא הרי בכלל לא טיפוס משפחתי...מספרות לכולם שפעם הוא היה מגיע תמיד ובשמחה אך מאז שהוא הכיר אותה הוא...
אך אתן לא מסתפקות בכך, אתן מתחילות להתקשר לבן, מנסות במתק שפתיים להביאו לאירוע, וכאשר זה לא עובד אתן ממשיכות להתקפה הבאה על חברתו.
ואני שואלת אתכן מה אתן מרוויחות מכך?
הרי אתן גאות בבן הזה נכון? נתתן לו את ערכת הכלים הטובה ביותר שניתן: ערכים טובים, יכולת קבלת החלטות, יכולת לקבל בחירה מתוך אחריות וכו', אז מה הבעיה?
בזעם שאתן מפנות, אתן מזלזלות בכל המצוין לעיל, אתן מחלישות אותו, אתן מערערות על יכולת השיפוט וקבלת ההחלטות שלו, מזרימות דם רע ביניכן לבינו ובוודאי עם חברתו ואולי כלתו רחמנא ליצלן..אם הוא באמת טיפוס משפחתי ייתכן ויש לו סיבה טובה לא להגיע,הרי לא יתקבל על הדעת שהוא ישליך אתכם כי יש לו חברה חדשה והוא החליט לעזור לה לבחור בגדים חדשים בקניון...ייתכן והוא מלווה אותה לבדיקה רפואית שהיא חוששת ממנה? יתכן ועוברת עליו תקופה לחוצה בעבודה/בלימודים והוא מעדיף ערב שקט בבית? לדודות אפשר להסביר שהוא לא יגיע וסיבותיו עמו, הן תראינה אותו באירוע הבא, ואתן יכולות לנשום עמוק: לא הכל הוא באחריותכן!

לסיכום, במאזן הכללי הסתכלו רחוק לעתיד וקבלו אחריות על התוצאה הנגזרת מהבחירה שלכן-בחרתן דרך בחרתן בתוצאה, עשו לכן את טבלת הרווח וההפסד האישית שלכן - בהצלחהJ.

האומץ לתת לעצמך משוב עצמי


האם קורה לכם שהגעתם לשיחת משוב שנתית, ותוך שהממונים עליכם  משקפים לכם היכן אתם צריכים להשתפר, איך יכולתם לפעול אחרת במצבים  מסויימים לא  הבנתם מאין הם שולפים את זה ? ברגע של כעס מטיחים בכם בן או בת זוגכם  "שתמיד את/ה מתנהג/ת כך.."?
אני מזמינה אתכם לקרוא את הדברים הבאים, ובאמת לראות היכן זה פוגש אתכם, מהם האוטומטים שמפעילים אתכם, איך להימנע מהם, היכן הדפוסים הללו מחבלים ופוגמים בהתנהלות ומערכות היחסים שאתם יוצרים ובעיקר: אילו עוצמות שלכם חשוב לשמר.
כעת...לעבודה, בואו נתחיל מהגלוי לכם, מהן החוזקות שלכם שאתם כן רוצים לשמר? לא להצטנע..זה לחלוטין שלכם!!  זכרו מה סייע לכם להתמודד עם הקשיים, מה יש בכם שעשוי לתמוך או לקדם כל פרויקט שאתם בוחרים להשקיע בו: האם זו יכולת ההתמדה שסייעה לך למרות הלקות למידה הקשה שלך לעבור את הבחינות?, האם ההשגיות היא שהביאה אותך להתקדם כך בעבודה? וכו'...זכרו להביא את החוזקות הללו למודעות יתירה בעיקר כאשר אתם מתלבטים בסוגייה כזו או אחרת, אלו הערכים שלכם, אותו עמוד שדרה שעליו אתם נשענים, כאשר אתם מודעים לחוזקות שלכם ואלו באות לידי ביטוי ומימוש בחיים שלכם, אתם מרגישים שלמים ומלאים.
במקביל, אחרי שטפחתם בצדק לעצמכם, חשוב גם להיות מודעים מה אתם עושים שלא לשביעות רצונם של היקירים שלכם..בקשו מאנשים שאתם סומכים עליהם במאת האחוזים שיהיו מספיק ישירים: משוב: באיזה תחום אתם זקוקים לעזרה? האם זה הפתיל הקצר שאתם מפעילים עוד בטרם האחר סיים את דברו? האם זו הפגיעות והעלבון שאתם חשים  כל פעם שהיה לכם נדמה שעלבו בכם? כאן מתחילה העבודה שלכם באמת-חשבו מה הייתם מרוויחים אילו נהגתם אחרת? מהו המחיר שאתם משלמים  בין אם זה במקום העבודה, ביחסים עם החברים שלכם, עם בני המשפחה על התקיעות הזו? לא אמרתי שאין סיבה לחוש כך, אני רק מזמינה אתכם לבחון:יתכן וראיתם בילדותכם, את אחד ההורים מרצה  ומקבל הנחיות מכולם, קיבלתם החלטה להיות שונה ופיתחתם דפוס שאתם אלה שאומרים את המילה האחרונה, יתכן וחוויתם דחיה חברתית שצורבת אתכם גם היום כאשר נדמה לכם שכל אמירה מופנית נגדכם.
ובכן, חשוב להפריד את עצמכם מהסיפור ולשאול את עצמכם: האם פלוני דומה לאדם זה  מעברכם? האם הסיטואציה היא אותה סיטואציה? חשבו מה מזכיר לכם אירוע כזה שמפעיל את "כפתור האוטומט" שלכם ושלטו בו באמצעות הדוגמאות לעיל, הזכירו לעצמכם אילו הישגים השגתם עד כה, לאן הגעתם, מי סייע לכם, מה בכם איפשר  להשיג אותם.


חברי היקרים לסלון : יצירת תרבות ואוירה נינוחה למשוב ולגילוי עצמי, מסייעת לכם לממש יותר את הפוטנציאל הגלום בכם, להגשים ולהשיג יותר.